BEMÆRK: MAN KAN FORSTØRRE BILLEDERNE HER UNDER VED AT KLIKKE 2 GANGE PÅ BILLEDERNE
MALERIER / PAINTINGS / GEMÄLDE:
FØRST PÅ DANSK – THEN IN ENGLISH – UND DANN IN DEUTSCH
Bemærk venligst, at de viste malerier er malet i årene 2004 – 2012, og da de fleste ( heldigvis ) er solgt, bedes De venligst kontakte mig, for at få oplyst om det for tiden er udstillet på et galleri, eller om det er et, som jeg har på lager.
Årsagen til at jeg har valgt at vise både de ikke solgte og de solgte malerier her er, at jeg på denne måde giver de der måtte interessere sig for det, mulighed for at studere, hvordan jeg har udviklet mig som kunster, hvordan jeg har forbedret min maletekniske formåen gennem årene, og for at vise hvordan jeg hele tiden eksperimenterer kompositorisk med mine motivvalg.
”ISMEN” ”ARKITEKTONISKE ABSTRAKTIONER” opfandt jeg i 2003 – og dyrkede denne flittigt i årene 2003 – 2006, hvor det især var de arkitektoniske elementer som var dominerede på mine malerier. I 2006 ”opfandt” jeg en ny ”ISME”, nemlig ”SUR-REALISTISK REALISME”, som jeg siden har dyrket – men de sidste par år er det ofte sådan, at mine to ISMER smelter sammen på en måde – så motiverne af nogle kunst-historikere bliver betegnet som min særlige form for “NY-REALISME” eller “FOTO-REALISME”.
PAINTINGS
I developed the ism Architectural Abstractions in 2003 and was very preoccupied with it until 2006; during this period particularly architectural elements dominated my paintings.
In 2006 I got started on a new ism, Sur-Realistic Realism, which I have developed since then. However, in the last couple of years, these two isms have mixed, so to speak. As my motifs are painted with great detail and precision, some art historians refer to it as a new form of realism.GEMÄLDE:
Den Ismus “ARCHITEKTONISCHE ABSTRAKTIONEN” habe ich 2003 erfunden und mich bis 2006 eifrig damit beschäftigt. Während dieser Zeit dominierten in meinen Gemälden die architektonischen Elemente.
Im Jahre 2006 “erfand” ich einen neuen Ismus, und zwar den “SUR-REALISTISCHEN REALISMUS”, mit dem ich mich weiterhin befasse – in den letzten Jahren ist es jedoch häufig so gewesen, dass die beiden Ismen eigentlich mit einander verschmelzen. Da die Motive sehr präzise und sehr detailliert gemalt sind, hat es dazu geführt, dass einige Kunsthistoriker mich jetzt als Erfinder einer besonderen Variante des “NEUREALISMUS” betrachten.